torsdag 9 augusti 2012

Och vi har ett resultat.

Det blev till att stanna hemma idag och konvalenscera ryggeländet.
Som min kära fröken K. sms:ade igår: Det blir inget 10000 m häck för dig ikväll. Nope.
Hade inte ens fixat 1 m under häck igår.
Hon föreslog 100 m Walk of Shame, men för det måste man ligga och göra som gammkon och ligg bort. Det enda ligg jag ville ha och fick igår var att ligga i soffan. Mol allena. På
värmedynan. Inte för att jag deppade för det.
Man är inte så upplagd för någonslags gymnastikövningar i nån riktning när man har en rygg som känns som den är på väg att gå av.

Det blev till att kolla på OS igår istället.
Fick nästan ont i ryggen av att bara titta på di där supersprintarna i OS.
 Herrejesus vad dom kan kasta, hoppa och springa.
Och att flera års träning inför denna drömtävlan kan ta slut på några snöpliga sekunder. För att en medtävlare råkar snubbla. Eller får senadrag mitt i ett hopp. Asch ja.
Idag har jag  i alla fall preparerat mig med ännu mera "spikmatta" och värmedyna.
Det verkar ha gett resultat. Dock får jag undvika häcklöpning ett tag till. Och sannerligen blir det inget sova på en madrass på golvet ett bra tag framöver.

Sen drömde jag att jag var en larv som var ute och körde bil med en annan larv och vi sjöng att vi var två larvar som var ute och körde bil. Ja. Vad ska man tycka?
Ikväll är det i alla fall Hawaii five - 0 och har jag tur får jag drömma om nåt trevligare än att jag larvar runt.

Amen.

~ L. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar