torsdag 30 augusti 2012

Smashing Tisdag.

 

   Vissa lediga dagar vill man göra absolut lite och ingenting.
Inte umgås och inte ens gå utanför döra - förutom att hämta posten.
I tisdags var det definitivt inte så.
 
Började med ett tidigt besök hos min kära osteopat A-K  som som vanligt utförde mirakel så att man kan rör sig som en männisch.
Sen hade jag turen att min kompis S. var himme - hon bor en trappa upp i huset där min osteopat håller till.
S. bjöd på kaffe, nybakta bullar och en uppdatering på vad som hänt under sommaren.
Jag och L. körde restauranghopping.
Käkade lunch på Rost och tog kaffet på B.C.
Lite shopping och hem en vända
innan
det var dags att bege sig till frk K. på middag.
Hon mötte upp vid busshållplatsen och så gick vi sista kilometern efter älven till hennes nya lya.
 Som var jäkligt mysig.
Högt i tak och grönska utanför alla fönster.
Som vanligt hade vi det trevligt och hann prata om allt mellan himmel och jord.
Planerade lite inför då jag ska följa henne på älgjakten om två veckor.
Längtar verkligen. Har aldrig varit med på älgjakt. Min pappa var jägare så jag känner ju till alla förberedelser och jag har varit med när man tagit reda på älgen.
Tyvärr hann jag aldrig följa honom då han gick bort innan jag fick chansen att följa med.
Kvällen avslutades med en stor kopp te och sen följde hon mig till bussen.
 
Hade alltså nöjet att få umgås med 3 av mina fina kompisar på min lediga dag
och
jag kan säga att jag somnade ovaggad när jag la mig.
 
 
Med denna fantastiska röst i minnet.
 
 

 
 
~ L.
 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar