fredag 3 augusti 2012

Prinsessan på ärten.

Tackomochlovom att jag hade bara halvdag på jobbet idag.
 Inte ens en halvtimme till hade jag klarat. Har fortfarande jetlag efter söndagens jobbravader.
Att jag sedan upplät sängen till min kära mor och likt prinsessan på ärten knölade ner mig i soffan för att sova i natt har nog också spelat in en smula.
 Nåja, va är väl en bal på slottet en sån gång när man får finfrämmen.
Då får man offra sig lite.

Fick dock skjuts hem av mina kära arbetskamrat C. som fortfarande har semester.
Hämtade mams och sen iväg ner på stan för lunch och lite klädshopp.
Är som trevligt att få rå om henne ett par dagar.
Ikväll blir det lyxmiddag m. rostbiff och potatissallad och ladda inför morgondagens begivenheter.

Sen att jag berättade en historia för en kollega som kanske (läs troligtvis) förstörde dennes aptit på honung för ett tag framåt var väl lite oväntat.
 Men kanske bilden med hett potatismos i läderbyxor gör att han förlåter mig.

Och med denna fina partyhöjare önskar jag er alla en finfin fredagskväll.






~ L.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar