tisdag 7 augusti 2012

Vigurd & Bussällskap.

Så kom då äntligen timmen när jag fick besöka min kära osteopat.
Och efter några minuter så kände jag redan hur mina bråkande ryggmuskler sluta bråka och slappna av och ett tag höll jag på att somna.


Var spännande att se vilken väg busschauffören skulle ta idag eftersom E4:an är en enda stor grusgrop. Idag fick vi en bonustur via Haga. Lite skoj faktiskt när det är ganska tråkigt att åka lokalbuss i vanliga fall. Man sitter mest och halvsover när man är på väg till jobbet och försöker hålla sig vaken och alert så man inte missar att "plinga" i tid. Likadant när man ska hem. Enda gången det är ös på bussen är när reggaechauffören kör för då är det "Don´t worry be happy" på hög volym. Och chaffissen visslar ikapp. Förstår att han har en egen fansida på Facebook.
Har även lärt känna en trevlig rödhårig böna från Lule. Det började en kväll i vintras på väg hem från jobbet med att jag sa att hon hade en häftig väska i färgglatt tyg. Sen visade det sig att hon jobbar i grannhuset där jag jobbar. Och nu surrar vi för fullt varenda gång vi träffs. Tänk att en väska kan bryta isen och man lär känna en trevlig människa som man kanske aldrig annars skulle ha träffat?

Har suttit och kollat på fria gymnasistprogrammet från OS och jäklar vilka viga brudar. Drömde mig tillbakas till min ljuva ungdom när man var vigurd och lätt kunde gå ner i brygga och spagat. Hemma har vi en stor fyrkantig gräsmatta som passade ypperligt för sådant gymnasisterande. Jag var en hejare på att hjula också. 
Those where the days. Nu klarar man inte ens av att ligga pall på en 15 cm tjock madrass på golvet utan att göra illa sig.

 Tjejerna som kommenterade OS gymnastiken var ju bara ett nöje det. Inga torrisar som de som kommenterade hästhoppningen häromdagen på radion. Diskussioner huruvida stenlejonen på banan skulle skrämma hästarna och huruvida om gränsen gick vid levande lejon. Ja kära värld.


Vi har idag på jobbet diskuterat alternativa OS - grenar. Vissa förslag lämpar sig inte för tryck men 100 m Walk of Shame och 10 000 m Häck var två förslag.
Om inte annat så fick vi använda skrattmusklerna rejält och jag är säker på att fler förslag är att vänta.

Nu väntar en ledig dag imorgon och nu en kaffe med kanelbulle och lille Måns me skägget på en SVT1 kanal nära mig.


~ L.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar