lördag 18 augusti 2012

Lunchvy.



Igår fredags inledde jag min månatliga tredagarsledighet med att
 häcka på balkongen mest hele dan. Jag och mina fyrbenta sambos.
 Och vi vart int ensam.
Först kom frk Sofia och drack en kaffetår. Jag sköter hennes 2 kattkillar i helgen.
Käkade golunch i form av tunnbrödrullar med kallrökt lax, färskost, gravlaxsås och lite grönsaker + kyld hemgjord kolsyrad dryck. (Bob stod för apelsinsaften).
Läste dagens DN.
Sen kom grannen med det trevliga förslaget att bjuda på muffins och nyplockade blåbär om jag stod för kaffet och inte säger man nej till sånt.
 På min soliga balkong.
Med sköna vyer.

Sen på eftermiddagen bar det iväg på surströmmingspremiär hos goda vänner ute i Sörfors, men det är en annan historia.

~ L.



2 kommentarer:

  1. hej lillemor,har hittat din blogg,den är trevlig,vilka balkongbilder,int ä väl träpinna från gardiken?har kommit därifrån nyss toppenväder fin fisken och snattren,men hann int häls på a gerd hälsa henne,roligt med bilder hemifrån du har.mvh agneta jokkmokk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajjemän he jer dem ;)

      Vad roligt att du hittat hit! Hade också toppenväder när jag var hemma. En kväll vid 18-tiden mätte termometern i köket 28 grader varmt.

      Synd att jag missade dig. Men he kom väl fler gång hoppas jag! =)

      ~ L.

      Radera