torsdag 13 september 2012

Äppelmos och ugglemys.

Har haft en förkylning i kroppen och varit tröttare än tröttast i flera dagar.
Har inte hjälpt att man gått och lagt sig tidigt och sovit så länge som möjligt.
Tankeverksamheten har varit segare än kall kolasås och den lokala afasin har varit ständigt närvarande, till min omgivnings stora förtjusning då vad som helst i ordväg kan komma ur min mun.
Dock ej fula ord.
Det gör jag inte.
Inte i nyktert tillstånd i alla fall.
Och då det sker endast i slutet sällskap.
Beroende på vilket sällskap också ska väl tilläggas.
 
Hjärnan har - som en kollega så passande uttryckte det -  varit som äppelmos.
 
Destobättre har jag semester i dagarna fem och jag inledde den med att igår få vara barnvakt åt grannens lille son Axel som var lite sjuk.
Vi kollade bl. a. på The Olw och käkade popcorn.
Den ugglan är då sannerligen inte den gladaste tjommen i kvarteret må jag säga.
Sen blev det dags för godnattsaga -
Rymd-Rakel och gubben i månen tror jag att den hette.
 Älskar att läsa sagor och ibland är det så spännande att jag glömmer att läsa högt så man får säga till mig.
På begäran av den lille gossen sjöng jag lite hittepågonattvisor med honom som huvudperson.
Det var nära att jag hade somnat själv så trött jag var.
När det var dags att gå hem var det så skönt att bara behöva gå den lilla biten tvärsöver gräsmattan och själv göra kväll med vetskapen att man har
 5 sovmorgnar på raken.
 
Och att jag kan sova hela 5 dagar om Jag Vill.
Nästan.
Förutom att jag måste se till att utfodra mina 2 fyrbenta sambos med käk lite då och då så dom inte svälter ihjäl.
 
Hurra till Mig!
 
~ L.
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar