måndag 17 september 2012

I brist på älg.

Eftersom min premiär på att sitta på ett älgpass i helgen gick om intet, då jaktlaget jag skulle få äran att följa med sköt fullt några timmar in på förra lördagens jakt,
samt att jag blev utan kattvakt
stannade jag hemmavid och gjorde sånt som varit roligt.

Dvs.
 
Inte putsat mina fönster.
 
Sovit länge.
 
Ätit gott.
 
Läst ut en bok.
 
Kollat på;
 
Babel
(Jeanette Wintersson verkar vara en riktigt kul prick).
Moraeus med flera
(Snacka om sköna musikkonstellationer).
 En historisk trädgård
(Gjorde mig ännu mera sugen på att åka till England).
 En dokumentär om Lemmy
( Visade sig vara en mycket mångfasetterad herre).
 
 
Börjat på en ny bok.

 
 
  Men likväl; trots brist på älg för min del denna höst är jag otroligt glad för
 fröken Katarinas skull,
som efter 6 års väntan fick skjuta sin första älg - en 6 taggare!

Säger som en viss herre i rosa träningsoverall:

ÄNTLIGEN!!

 
 ~ L.
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar