torsdag 20 september 2012

Rörlig som en rokokomöbel.

Har i dagarna två varit ledig inför jobbhelg. 
Passade därför på att gå på akupunktur går och mjuka upp gammkroppen lite. 
Såååå skönt att bara få ligga där och slappna av. 
Fick dessutom lära mig ett nytt uttryck - nämligen "vig som en rokokomöbel".
Man blir übertrött efteråt så det blev till att ta en eftermiddagslur innan mitt middagssällskap dök upp.

Av nån anledning vart jag sugen på curry så jag snodde ihop en liten kycklinggryta med:

Svamp
Lök
Lite färskost
3dl buljong
Curry
Gurkmeja
Salt
Svartpeppar
Balsamvinäger
Persilja
och 
naturligtvis kycklingfiléer i grytbitar.

Den fick godkänt av min middagsgäst.

Därefter såg vi The Dictator
och det må jag säga, den mannen - mr Cohen kan verkligen konsten att driva med alla de typer.
 Man ska inte förvänta sig något normalt och känsliga tittare ska nog undvika se filmen.

 förutom god mat blev det en hel del goda skratt. 

Och den här gamla rokokomöbeln börjar röra på sig lite bättre och nu är det uppladdning och nedräkning som gäller inför arbetshelgen. 


Halleluja.

~ L.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar