tisdag 13 januari 2015

Glittrigt vintersportande.

Som allom bekant är det nu vintersäsong med SVT´s tablåer fyllda med skidvisningar på både längden, tvären och stundom även nästa tvärt uppför. Jag liksom mången svensk är "soffad" framför många av dessa helgevenemang då dessa duktiga svenska idrottsmän ska kämpa för allt vad mjölksyran håller. Ibland är det på hundradelen eller skidspetsen det skiljer mellan 
på eller utanför de tre som får medalj. Eller att någon som helt otippad lågoddsare som kommer och kör om hela eliten i slutspurten. Eller som den stackar´n i OS i fjol som höll på att skrälla från ingenstans men gränslade sista porten före mål (ca 3 meter typ) i nån av herrarnas alpina gren. Vilken det var har jag glömt.

Nåväl, eftersom jag har svårt att bara sitta rättest uppner och glo har jag försökt vara lite fingerfärdig och tillverkat  nya ljuslyktor då jag var lite trött på de jag har nu.







De kanske inte kommer att bli samlarrariteter i framtiden, men de duger gott åt mig.

En har jag dock gett bort och hon blev då nöjder  =)

~ L.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar