lördag 17 januari 2015

Mjukstart.

 

Så har jag då avverkat den första veckan på nya stället. 
Blev en mjukstart med arbetsplatsträff på onsdagen och sen lite inskolning dagen efter.
 Det verkar även vara en trevlig bunt männskor som jag ska jobba med.
Det var kanonväder båda dagarna med strålande sol. Bättre början kunde jag knappast få.


Fredagen däremot började så där lagom spännande, 

det var ett riktigt slaskväder, och väg till jobbet bussen blev fast i en backe på  då chauffören helt orutinerat stannat i den tidigare nämnda backen för att plocka upp en passagerare. Fast att han visste att det var jädrans halkigt.

Skulle ställa in ryggstödet på en kontorsstol på jobbet och mitt högra ringfinger kom i kläm.
Lagom skönt kan jag säga.

Kom sedan på att jag hade glömt finskorna som jag skulle ha haft när jag sjöng på begravningen lite senare. Hade vita gympadojor, som inte direkt matchar klädseln vid ett sådant tillfälle. Dessutom hade jag råkat köpa bruna istället för svarta nylonstrumpor. Det blev till att sjunga i strumplästen, men då jag stod längst bak så var det ingen som märkte det.
 Hade någon gjort det så, "hort he var".

Men det är sådan här dagar man tänker att, jaha, hur ska den här dagen sluta.

Men slutet gott allting gott. Sjungandet gick jättebra. Sedan lunch med två sköna typer på vårat favorithak Eastern Palace. Fick senare erbjudande om att hänga med ut på en bärs, men när det väl var dags var tant ganska trött (har inte riktigt vant mig än med att masa mig upp 05:23 i svarte natta), så det blev lite engelsk deckare (nya Shetland och "gamle" Kommissarie Lewis) och sen sova säng. 

Gött.
~ L.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar