onsdag 14 januari 2015

Konstiga vibrationer.

Att jag
 inte är en fröken som är vidare värst bevandrad i sminkets förunderliga värld fick
 verkligen sin bekräftelse häromdagen. 
Jag hade beställt Burt´s Bees balsam och en eko hudkräm från en sida på nätet och fick då ett visst antal poäng som gjorde att jag fick köpa en vara lite billigare än ordinarie pris. Eftersom jag endast använder smink vid högtidligare tillfällen och aldrig till vardags hinner min mascara både gå ut och bort innan den är slut (Den jag haft nu vill jag inte ens tänka på hur längesen dess bästföredatum var), beställde jag en ny mascara. Det lät så tjusigt med Vibralash Mascara Superlash  så det blev en sån. Tänkte att dess (eller så tänkte jag inte alls) namn hade att göra med att mascaran hade "bra vibbar" för snyggare ögonfransar (Läste ej heller beskrivningen av produkten). Det visade sig att den har en batteridriven vibrator (!!!) inbyggd, som jag kan ställa in på 3 olika hastigheter och att 
"Den vibrerande borsten jobbar sig igenom fransarna
och täcker dem till 100%. 
Resultatet är perfekt
separerade fransar med exceptionell volym och
längd. Vibrationerna skapar en zig-zag
applicering som täcker fransarna 360°. 
"
 Snacka om high-tech!

Har inte vågat prova den än. 
Är rädd för att allt vibrerande slutar med att jag har petat mig i ögat och lyckats smeta mascara överallt utom där den ska vara. Inga bra vibrationer alls.
 Jag vet i alla fall En fröken som kommer skratta gott när jag berättar om hur offside (ännu mer än vanligt) hennes faster är och det är min kära brorsdotter Ullis, för det hon inte vet om smink, det är inte värt att veta. 

Det garvet bjuder jag mer än gärna på.

~ L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar